رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفر خواست ۹۵ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر در استان خبر داد.

صدور کیفر خواست ۹۵ نفر از متهمان اغتشاشات در آذربایجان غربی

به گزارش قدس آنلاین، ناصر عتباتی ظهر چهارشنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای معاونین با اشاره به پرونده‌های اغتشاشات اخیر افزود: کیفرخواست ۹۵ نفر از متهمان اغتشاشات صادر شده است و مابقی هم در حال رسیدگی سریع و دقیق و اتمام تحقیقات مقدماتی و فراهم شدن شرایط صدور کیفرخواست هست.

وی در ادامه گفت: پرونده‌های مهمی که در دستگاه قضائی استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است باید با جدیت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار بگیرند و نتایج به اطلاع افکار عمومی رسانده شود تا مردم هم از تلاش‌ها و مجاهدت‌های قضات و کارکنان دادگستری استان مطلع شوند.

عتباتی در ادامه به تخصصی کردن محاکم بدوی و تجدیدنظر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی‌های امور حقوقی و قضائی تخصصی کردن محاکم می‌تواند در افزایش میزان اتفاق آرا و کاهش گردش بیهوده پرونده بین محاکم و ایجاد رویه‌های یکسان قضائی در استان مؤثر و مفید باشد و نتایج مطلوبی هم برای مراجعین و طرفین پرونده‌ها داشته باشد.

رئیس شورای قضائی استان اضافه کرد: از رئوس برنامه‌های عملیاتی تخصصی کردن محاکم است لذا در تخصصی کردن محاکم باید کار ظریف، دقیق و کارشناسانه انجام شود و بدین منظور کارگروهی مرکب از معاونین قضائی استان با همفکری و هم افزایی این محاکم را با توجه به تخصص قضات محترم معین می‌کنند و پس از تأیید نهایی ارجاعات بر اساس این تخصص‌ها انجام خواهد شد.

در ادامه جلسه زارع معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان غربی با ارائه آمار حوزه‌های قضائی و شعب مرکز استان گزارش مفصلی از عملکرد آنها ارائه و مورد بررسی اعضای شورای معاونین قرار گرفت و سپس مجیدی دادستان مرکز استان، ابراهیمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارومیه و سایر اعضای شورای معاونین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.